woensdag 22 oktober 2014

Fly away

Ooit had ze een T-shirt
met vleermuismouwen.
Maar meisjes groeien en T-shirts worden te klein.

Tijd voor een opvolger.
Ik nam een wintertricot 
en vond in Ottobre een patroon dat bij benadering
leek op haar oude T-shirt.

Ik liet het voorgeschreven lint over de mouwen weg
en voorzag de taille van een
boord in plaats van een elastiek.



Ik kocht het stofje eigenlijk
met een ander project in gedachten.
Vandaar dat er te weinig stof was om
het achterpand in 1 stuk te knippen.
De naad verdoezelde ik met bijpassende biais
en enkele lieve knoopjes.


dochter blij, mama blij!


patroon: Fly away uit Ottobre 1/2014
tricot: In den Beer, Harelbeke

8 opmerkingen:

  1. Voor dat stralende gezichtje doe jet toch gewoon hé! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof! En mooie tricot ook, alweer een nieuwe reden om in Den Beer binnen te springen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk wel niet dat het een nieuw stofje was. Meestal slaag ik erin om iets te vinden waarvoor heel wat rollen stof moeten verplaatst worden of moeten de dames er een laddertje bijhalen. ;-)

      Verwijderen
    2. Hihi, dat kom ik daar ook dikwijls tegen.
      Prachtige trui trouwens. Dat detail op de rug maakt het helemaal uniek.

      Verwijderen
  3. Heel erg mooi! En ik vind die biais op de rug met die gezellige knoopjes, net een hele leuke touch!
    Moest even wat teruglezen op je blog, want heb de laatste tijd heel weinig blogs gelezen (geschreven ook trouwens ;-)) en je hebt supermooie dingen gemaakt!!!
    Maarreh, heb je een nieuwe blognaam?? Kan me niet herinneren dat ik dat al gezien had??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die nieuwe naam gaat al even mee. Ik wil eigenlijk ook graag het hele blogadres veranderen, maar bij het uitproberen kon ik geen blogs meer volgen. Ik vraag me ook af of mijn volgers me nog zouden vinden...

      Verwijderen
    2. Als je het gevonden hebt, let me know, want ik wil ook een nieuwe naam maar zit met hetzelfde probleem als jij en vind nergens hoe het moet!!

      Verwijderen