zondag 18 mei 2014

de Lotta-jurk

De deadline werd gehaald!


Om 14u. begon het communiefeest,
om 11u. was ik nog knoopjes aan het aannaaien.
Maar kleine mini
droeg de Lotta
met de nodige trots die namiddag!

Voor een fotoshoot was er echter geen tijd meer.
Vandaar dat ik er nog snel
ééntje organiseerde deze avond.


 Kleine mini wordt 6
binnen een kleine 2 maanden.
Na wat ik in blogland over de Lotta las,
durfde ik het aan ook een 6 jaar uit te tekenen.

Ik verlengde het lijfje met 3 cm
en nam voldoende naadwaarde.
Eigenlijk was die extra naadwaarde
helemaal niet nodig.
Want het lijfje zit wel wat ruim.
Hoewel in de werkbeschrijving duidelijk
uitgelegd wordt hoe je
het lijfje kan aanpassen,
deed ik het uiteindelijk niet.
(deadline, weet je wel!)
Een volgende keer dan maar...


Ik had geen zin in stressgedoe met knoopsgaten
en koos voor het gemak van kampsnaps.



Zelfs na het maken van de jurk
blijf ik er even verliefd op.

Toen ik de jurk meenam
 naar Veritas voor passende knoopjes
 op de flapjes,
vroeg een andere klant me
of je in Veritas kledij kon laten maken.
"Nee, deze heb ik zelf gemaakt."
Goh, ne mens groeit nogal dan!


blauwe stof: In den Beer (Harelbeke) 
voeringstof: Stoffenspektakel
patroon: Lotta jurk van Compagnie M

1 opmerking: