zaterdag 27 april 2013

Een jurkje met paspel en blinde rits

Eindelijk!  Bloed, zweet en tranen!  
Toen ik in het vorige jurkje een blinde rits naaide, ging dit als vanzelf.  Slechts 1 keertje moeten lostornen.  Ik voelde me al bijna 'queen of blinde ritsen'.
Maar amai als daar nog een paspelke bij komt zitten!  5 keer lostornen deze keer!  Ik veronderstel dat ik nog geen 'queen' ben en dat de vorige keer gewoon een goeie portie beginnersgeluk was.
Maar de aanhouder wint (aangemoedigd door grote mini: "Mama wanneer mag ik eigenlijk mijn nieuwe kleedje aandoen?")



Jawel, het jurkje werd gestreken vlak voor de fotoshoot.  Het stofje kreukt jammer genoeg heel snel! :-(
 
't Zwiert wel leuk hé!
En zie ne keer hoe da paspelke zo mooi doorloopt achteraan!

Een patroontje uit 'Stof voor durf het zelvers' met een rokje in 8 stroken volgens haar mooie uitleg.  
Stofje van 'In den beer' (Harelbeke) 
Paspelke: jawel een Petit Pan'ke uit de Soldeur (Kortrijk)  (Voor de stofkes voel ik me nog niet 'naais' genoeg.)


2 opmerkingen:

  1. Nog niet naais genoeg?!? Hoe kom je daar nou bij! Dit is keimooi gemaakt! Ik zeg kopen dat Petit Pan stofje!!!

    BeantwoordenVerwijderen